Pożyczamy

świetne pomysły

Od kilku lat można śledzić regularne wzrosty cen lokali w Trójmieście. W 2021 roku nic się nie zmieniło, a ceny mieszkań znów wyznaczały nowe granice. Godnym uwagi jest kwestia, że był to rok, w którym zanotowano również przyrost ilości całkiem nowych nieruchomości przekazanych do użyteczności. Pomimo tego ceny poszły mocno do góry. Nie zniechęciło to mimo wszystko nabywców, jako że w poprzednim roku odnotowana została większa sprzedaż mieszkań.

Nie da się ukryć, że w 2021 roku wartości nieruchomości zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym, poszybowały do góry. Średnia wartości nieruchomości osiągnęła kolejny rekord. Poświadcza to również raport Narodowego Banku Polskiego, który tworzony jest na podstawie danych od pośredników mieszkaniowych oraz deweloperów. Wyczytać można z nich, że gdy porównamy trzeci kwartał 2020 roku z trzecim kwartałem 2021 roku można odnotować podwyżki cen mieszkań w Gdańsku o nieco ponad 10 procent.

Trójmiasto wiedzie prym na tle kraju, chociaż w innych dużych miastach również można zaobserwować wzrosty cen, co jest wywołane między innymi inflacją czy podnoszeniem stóp procentowych. Oczywiście inflacja dotyczy wszystkich miast w Polsce, jednak oprócz Trójmiasta podwyżki cen nie są aż tak drastyczne.

Podwyżka cen mieszkań w 2021 roku dotyka zarówno rynek pierwotny, a także wtórny, przy czym Nie sposób ukryć, że w tym roku do góry szczególnie poszybowały ceny mieszkań nowych. 

Obecnie odbywa się poszukiwanie dobrych nieruchomości. Odbywa się ono nie jedynie na rynku premium. Mieszkania o metrażu 70-80 m kw. w segmencie ekonomicznym zostały niezwykle przesortowane, małe lokale pod wynajem także. Mieszkanie trudno wyszukać, gdyż mieszkania sprzedają się błyskawicznie. Jeśli oferta została dobrze przygotowana, finalizacja bywa nie dłuższa niż dwa-trzy tygodnie. Dodatkowo środowisko trójmiejskich agentów dopracowało współpracę między biurami, w związku z czym bardzo dużo ofert wcale nie trafia do portali, gdyż klient znajduje się, jeszcze nim zostanie przygotowane obwieszczenie.

W ubiegłym roku, po odczuciach związanych z głębokim lockdownem, z propozycji sprzedaży bardzo szybko wyprzedawały się domy. Wiele osób pozamykanych w mieszkaniach bardzo szybko dążyło do spełnienia swojego marzenia o o wiele większej powierzchni oraz wolnym od wirusa ogrodzie. Niezmiennie wysoka jest w Trójmieście także sprzedaż dobrze umiejscowionych apartamentów, które w trakcie pandemicznych utrudnień w przemieszczaniu się po świecie sprawują rolę tzw. second home, a przy okazji są niezłą lokatą kapitału. 

 Bardzo duże oczekiwania inwestorów wobec firm budowlanych w Gdańsku

Firmy budowlane w Gdańsku funkcjonują w środowisku bardzo dużej konkurencji. Każdego dnia zmagają się z walką nie jedynie o wartościowe zlecenia, ale również zmagają się z nagminnym zjawiskiem podkupywania wartościowych pracowników. Jako że opinia otoczenia jest w ich wypadku niesamowicie ważna, coraz wyraźniej dostrzegają wymóg kształtowania właściwego wizerunku i komunikowania konkurencyjnych korzyści. Firma budowlana w Gdańsku chcąca utrzymywać się na dość konkurencyjnym rynku oraz zdobywać nowych inwestorów, musi stale obserwować otoczenie. Jest zmuszona pogłębiać wiedzę, wysnuwać konkluzje i przekuwać je na określone działania, prowadzące do rozwoju działalności. Musi także poradzić sobie z problemami charakterystycznymi dla tej branży. Branża budowlana zawiera się w wielu dziedzinach. Inwestując w nowe maszyny oraz narzędzia, można poszerzyć swoją ofertę i oferować jeszcze bardziej rozległe i całościowe usługi. Pozwoli to dotrzeć do szerszego grona potencjalnych inwestorów. Zarazem wymiana maszyn na bardziej zaawansowane, oraz zakup zupełnie nowych maszyn związane jest z zaangażowaniem bardzo dużego kapitału, jeśli jednak mamy rozbudowywać firmę budowaną niezbędne jest rozszerzanie zakresu działań. {Udzielanie|Świadczenie| kompleksowych usług daje szanse na otrzymywanie intratnych zamówień, co w prostej linii przenosi się na wyższe zarobki.

Ilość firm budowlanych w Gdańsku nakłania do inwestowania w rozwój przedsiębiorstwa. Należy przyłożyć wagę do jakości obsługi klienta, a czas zimowy, podczas którego zamówień jest mniejsza ilość, lepiej jest przeznaczyć na rozwój wizerunku firmy oraz działania marketingowe.